مشكلات سئو بدون شك هميشه بسياري از مديران وب را آزار داده است. بسياري از اين افراد به دليل عدم توانايي در حل مشكلات سئو سايت خود ، ممكن است نتوانند كار خود را در دنياي آنلاين ادامه دهند. اين امر باعث شد كه تهيه يك مقاله آموزشي كامل و جامع براي تحقيق و حل مشكلات سئو براي شما عزيزان و همراهان seoedu ضروري بدانيم.
امروزه اجراي برنامه هاي اجتماعي و دقيق SEO يكي از مهمترين موارد براي رتبه بندي وب سايت است. اگر وب سايت خود را بهينه نكرده ايد و هنوز در اين فعاليت ها شركت نكرده ايد ، قطعاً سايت هاي رقيب شما از شما جلوتر خواهند بود. البته قبل از اينكه بتوانيد مشكلات مربوط به بهينه سازي وب سايت خود را حل كنيد ، بايد اصل SEO را درك كنيد.
اين موضوع آنقدر مهم است كه اخيراً بحث سئو به سايت محدود نمي شود و فراتر از آن رفته است و مسائلي مانند سئو اينستاگرام نيز در زمينه فروش و اينترنت وارد ميدان رقابت شده اند ، خالي از لطف نيست كه در راستاي سئو ، جستجوگرها با اينستاگرام seoedu را بياموزيد.
ما مي توانيم سئو را تركيبي از بهترين روشهاي مورد تأييد موتورهاي جستجو بدانيم.
همچنين ، در بسياري از موارد ، رتبه بندي وب سايت به دليل عدم استفاده از بهترين روش ها ، مي تواند به طور تصادفي مشكل ساز شود. در نتيجه ، در اين مقاله مي خواهيم اشتباهات سئو را كه گاهي در وب سايت ها ديده مي شود ، بررسي كنيم. اما همچنين مي توانند بسيار مخرب باشند. اگر مرتكب اين اشتباهات شويد ، مي توانيد آنها را اصلاح كنيد و اگر قبلا مرتكب نشده ايد ، با خواندن اين مقاله مي توانيد از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري كنيد.
مشكل 1: نمايه سازي نادرست صفحات شما
ماهيت مشكل: همه ما مي خواهيم گوگل براي صفحات ما رتبه بالاتري داشته باشد. اما گوگل فقط مي تواند محتوايي را كه ربات هايش به آن دسترسي دارند رتبه بندي كند. بهترين راه براي بررسي اينكه آيا در نمايه سازي صفحات ما مشكلي وجود دارد ، استفاده از Google Search Console است.
به سادگي حذف برچسب هاي noindex از صفحات موردنظر يا قرار دادن آن صفحات در robots.txt و دادن زمان به گوگل براي بررسي سايت منجر به نمايه سازي اين صفحات توسط موتورهاي جستجو و رتبه بندي در نتايج مي شود. نشان داده شود. اگر در مورد مسائل SEO در وب سايت خود به طور كامل تحقيق كرده ايد و همچنين از نمايه سازي كامل وب سايت خود مطمئن هستيد ، بايد اين احتمال را داشته باشيد كه وب سايت شما توسط Google به طور دستي تحريم شده باشد. بودن!
مي توانيد وب سايت خود را با ارزيابي كامل به حالت اوليه خود برگردانيد. با استفاده از ابزار ارزيابي مي توانيد يك برنامه بهداشتي و درماني SEO وب سايت خود را با تمام صفحات نمايه شده دريافت كنيد يا خير.
همچنين مي توانيد ببينيد كه چه صفحاتي مطابق با بهترين روشهاي Google طراحي نشده اند و در كدام صفحات دستورات يا نشانه هاي مناسب ربات وجود ندارد. شما معمولاً بايد هر ماه وب سايت خود را از نظر وجود اين مشكلات بررسي كنيد.
مسئله 2: عبارات كليدي مشابه
وقتي برخي از بازارياب ها سعي مي كنند موضوعي را به طور گسترده پوشش دهند ، باعث مي شود محتوايي كه ارائه مي دهند بسيار شبيه به هم باشد كه كم و بيش هدف كلمات كليدي باشد. سرانجام ، صفحات مختلف در يك سايت براي رتبه بندي كلمه كليدي با يكديگر رقابت مي كنند. در نتيجه ، احتمال دارد به رتبه بندي صفحه آسيب برساند.
اين مشكل آنقدر پيچيده است كه بايد مقاله جداگانه اي در مورد آن نوشت! شناسايي اين بخش از مشكلات سئو كار چندان آسان نيست. اين مسئله بايد بلافاصله با ارزيابي محتوا با استفاده از Keyword Reviewer برطرف شود.
با استفاده از ابزار تحليل كليد واژه ، مي توانيد در ساختار زير به اطلاعات مربوط به عبارت مورد نظر خود دسترسي پيدا كنيد (اين ابزار به عنوان رديابي رتبه شناخته مي شود):
مشكلات SEO ، مشكلات بهينه سازي سايت ، مشكلات SEO را برطرف كنيد
در اين سه ستون اطلاعات مربوط به كلمات كليدي مورد نظر را در يك بخش ، يك ستون براي صفحات وب مربوط به اين كلمات كليدي و آخرين ستون مربوط به اطلاعات عمومي SEO را پيدا خواهيد كرد.
براي حل مشكلات SEO ، بايد خيلي دقيق به اين بخش نگاه كنيد و مطمئن شويد كه تمام مطالب شما براي مجموعه متنوعي از كلمات كليدي است. شما بايد صفحاتي را كه موضوعات مشابه را پوشش مي دهند تركيب كنيد تا يك صفحه ايجاد كنيد و سپس از كلمات كليدي مختلف استفاده كنيد. از اين طريق مي توانيد مطمئن باشيد كه ديگر مجبور نيستيد علاوه بر همه رقبا ، براي كسب رتبه با خود رقابت كنيد!
شماره 3: ساختار صفحه نامناسب براي موضوع مورد نظر شما
يك نكته مهم كه همه سئوكارها بايد درمورد مسائل سئو بدانند: اگر پيوندهاي بيشتري نسبت به رقبا داريد ، ممكن است هنوز رتبه پايين تري نسبت به آنها داشته باشيد. درك اين مسئله ممكن است آسان نباشد. تعداد زيادي از افرادي كه مي خواهند مشكلات SEO خود را بررسي كنند ابتدا با اين مشكل روبرو مي شوند. اما حقيقت اين است كه پيوندها تنها عوامل مهم در صفحه شما نيستند!
امروز ، Google در تلاش است تا از بسياري از استراتژي هاي تأييد حرفه اي استفاده كند
منبع : seoedu.ir