بازاريابي وابسته چيست؟ تعريف و مثال
بازاريابي وابسته يك ترتيب بازاريابي است كه در آن خرده فروش آنلاين به وب سايت ديگري كميسيون پرداخت مي كند. وب سايت ديگر براي فروش يا ترافيكي كه از ارجاعات خود ايجاد مي كند كميسيون دريافت مي كند.
به عبارت ديگر، اين روشي است كه وب سايت يا وبلاگ شما براي تبليغ محصولات شخص يا شركت ديگري كميسيون دريافت مي كند. فروشنده براي محصولاتي كه مردم مي خرند يا ارجاع به شما پول مي دهد. ارجاعها بازديدكنندگاني هستند كه از وبسايت شما بازديد ميكنند كه به لطف شما به وبسايت فروشنده رفتهاند. آنها با كليك بر روي پيوندي در وب سايت شما به آنجا رسيدند.
Spocket كه به شما امكان مي دهد بهترين محصولات را براي بازاريابي از بين هزاران تامين كننده دراپ شيپينگ در سراسر جهان انتخاب كنيد و تا 450 دلار پورسانت مكرر دريافت كنيد، تعريف زير را از اين اصطلاح دارد:
"بازاريابي وابسته يك مدل كسب و كار است كه در آن يك شركت به وب سايت هاي شخص ثالثي كه فروش يا سرنخ ايجاد مي كنند، پول پرداخت مي كند. ما به وب سايت هاي شخص ثالث به عنوان شركت هاي وابسته اشاره مي كنيم. از زمان ظهور اينترنت، بازاريابي وابسته به طور قابل توجهي رشد كرده است.
در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي كنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/
بازاريابي وابسته - تقسيم درآمد
مروجين بازاريابي وابسته مي گويند كه اين سيستم مبتني بر اشتراك درآمد است. اصطلاح «پرداخت به ازاي فروش» به معناي اشتراك درآمد است.
اگر فروشنده اي محصولي داشته باشد و بخواهد فروش بيشتري داشته باشد، مي تواند به مروجين انگيزه مالي ارائه دهد. براي مثال، برنامه هاي وابسته انگيزه مالي دارند.
نيل پاتل، يك سرمايه گذار فرشته انگليسي، در مورد بازاريابي وابسته مي گويد:
اگر محصولي نداريد و ميخواهيد پول دربياوريد، ميتوانيد محصولي را كه احساس ميكنيد ارزش دارد تبليغ كنيد و به عنوان يك بازارياب وابسته از آن درآمد كسب كنيد.»
سرمايه گذار فرشته كسي است كه پول خود را در يك كسب و كار نوپا سرمايه گذاري مي كند. به عبارت ديگر، يك نوع سرمايه گذار خطرپذير، اما در اين مورد، از پول خود استفاده مي كنند.
بازاريابي وابسته - اينترنت
به گزارش Fix the Photo، از زمان ظهور اينترنت، بازاريابي وابسته رشد و تغيير چشمگيري داشته است.
خرده فروش آنلاين Amazon.com اين عمل را رايج كرد. با آمازون، وبلاگ نويسان و وب سايت ها پيوندهايي را به صفحه آمازون مستقيم مي كنند و اگر ارجاع منجر به فروش شود، هزينه اي دريافت مي كنند.
در آمازون و بيشتر موارد ديگر، بازاريابي وابسته يك برنامه بازاريابي عملكردي است كه در آن فروش مشتريان براي يك محصول برون سپاري مي شود.
بررسي استراتژيهاي ساختن يك جامعه و ثروت هميشه در عصر ديجيتال عالي است. بسياري از انگيزه هاي ذهني را مي توان زير نظر آبراهام هيكس در جذب پول يافت. مي توانيد ببينيد كه آيا براي شما كار مي كند يا خير.
بازاريابي وابسته قبل از اينترنت – مثال
براي مثال، يك فروشنده بيمه خانه به خانه، براي قرار ملاقات به فروشنده خانه به خانه ديگري پول مي دهد. آن فروشنده خانه به خانه مي رفت و براي شخصي كه بيمه مي فروخت قرار ملاقات مي گذاشت.
شخصي كه قرار ملاقات ها را ترتيب داده است يا به ازاي هر قرار ملاقات و يا به ازاي هر فروش پرداخت مي شود.
سه نوع پاداش اصلي
در اينجا سه ??نوع پاداش اصلي كه بازاريابان وابسته استفاده مي كنند آورده شده است:
پرداخت به ازاي كليك: شركت وابسته بازديدكننده را به وب سايت فروشنده هدايت مي كند. فروشنده هر بار كه اين اتفاق ميافتد، صرف نظر از اينكه فروش رخ ميدهد، به شركت وابسته پرداخت ميكند.
پرداخت به ازاي سرنخ: شركت وابسته كسي را به وب سايت فروشنده هدايت مي كند. اين بار، آن شخص فرم تماس را پر مي كند. به عبارت ديگر، فروشنده اكنون اطلاعات شخصي خود را دارد. اين شخص اكنون يك "سرنخ" است. وابستگان براي هر سرنخ كه توليد مي كنند پول دريافت مي كنند. همچنين ممكن است كه سرنخ فرم را در وب سايت وابسته پر كرده باشد
پرداخت به ازاي فروش: فروشنده درصدي از قيمت فروش را به شركت وابسته مي پردازد.
بازاريابي وابسته - مزايا و معايب
مانند بسياري از مدل هاي كسب و كار يا رويكردهاي بازاريابي، مزايا و معايبي نيز وجود دارد.
طرفداران
سرمايه گذاري لازم نيست شما محصولات پيشنهادي را بدون دخالت در ايجاد آنها "ايجاد" مي كنيد.
تنوع گسترده اي از كالاها براي انتخاب. براي مثال مي توانيد روي محصولاتي تمركز كنيد كه بيشترين پول را به شما مي دهند. از طرف ديگر، ميتوانيد محصولاتي را انتخاب كنيد كه بازديدكنندگان شما احتمالاً آنها را خريداري ميكنند.
شما مسئول نيستيد. فروشنده، نه شما، مسئول، به عنوان مثال، خدمات مشتري، بازگشت و غيره است.
درآمد. اگر زياد بفروشيد، مي توانيد درآمد خوبي كسب كنيد.
اين ترتيب مانع از فروش كالاهاي خود نمي شود. اگر محصولات خود را مي فروشيد، همچنان مي توانيد كالاهاي ديگر را به عنوان يك شركت وابسته بفروشيد.
منفي
شهرت شما تا حدي به عملكرد خوب يا بد يك كسب و كار ديگر بستگي دارد. اگر فروشنده در يك رسوايي درگير شود، كل ماجرا مي تواند تأثير منفي بر شما بگذارد.
مشتري مال شما نيست: هر بازديد كننده از سايت شما كه در نهايت از فروشنده خريد مي كند، مشتري فروشنده است. در بسياري از موارد، زماني كه آن مشتري دوباره خريد مي كند، از نظر مالي سودي نمي بريد.
دريافت برنامه وابسته مناسب آسان نيست: شانس انتخاب برنامه وابسته اشتباه زياد است. انتخاب محصول مناسب براي موفقيت مالي شما ضروري است. محصولات بسيار زيادي وجود دارد!
رقابت از ديگر شركت هاي وابسته به ياد داشته باشيد كه شما تنها وابسته نيستيد. ممكن است صدها يا حتي هزاران شركت وابسته رقيب همان محصولاتي كه شما هستيد را تبليغ كنند.
بازاريابي وابسته - افشاي رسانه هاي اجتماعي
در ايالات متحده، افراد مشهور رسانه هاي اجتماعي بايد بينندگان يا دنبال كنندگان خود را در مورد بازاريابي وابسته در صفحه خود مطلع كنند. با اين حال، محققان دانشگاه پرينستون دريافتند كه چنين افشاگري بسيار نادر است.
آنها پيوندهاي بازاريابي وابسته را از 500000 ويديوي YouTube و 2.1 پين Pinterest استخراج كردند. آنها 3572 ويديوي يوتيوب و 18237 پين پينترست را با پيوندهاي وابسته شناسايي كردند.
محققان از اينكه متوجه شدند تعداد كمي از شخصيتهاي رسانههاي اجتماعي ترتيبات بازاريابي وابسته خود را افشا كردهاند شگفتزده شدند.